Havaintoja vuodesta 2010
Olen lukenut enemmän ja monipuolisemmin kuin edellisenä vuonna. Olen löytänyt monta uutta kirjailijaa, joiden kirjoista olen pitänyt. Varsinkin alkuvuodesta runsas lukeminen oli eräänlaista terapiaa, jonka syitä en lähde tässä tarkemmin tilittämään. En kuitenkaan usko, että voisin elää ja olla tyytyväinen lukematta kirjoja. Vuoden epävirallinen tavoite oli 75 luettua kirjaa ja tavoite ylittyi reippaasti. Ensi vuodeksi asettanen saman tavoitteen, 75 luettua kirjaa. Toisaalta voisi ottaa tavoitteeksi lukea klassikoita, jotka on jääneet lukematta.
Vuosi 2010
Vuoden suosikkikirjailijani. Näitä haluan lukea jatkossa lisää
Siri Hustvedt
Khaled Hosseini
Ian McEwan
Paul Auster
Anne B. Radge
Herbjorg Wassmo
Näistä kirjailijoista en pitänyt ja näiden kirjoja tuskin luen lisää
Cecelia Ahern
Lisa Unger
Vuoden ristiriitaiset kirjailijat
Jo Nesbo
Alexander McCall Smith
Kira Poutanen
Vuoden paras kotimainen
Kari Hotakainen: Ihmisen osa
Vuoden paras ulkomainen
John Irving: Viimeinen yö Twisted Riverillä
Englanniksi luin
Charlaine Harris - Sookie Stackhouse-sarjan neljä ensimmäistä kirjaa
Vuoden dekkari
Jo Nesbo: Kukkulan kuningas
Vuoden hömppä
Jodi Picoult: Sisareni puolesta
Vuoden lukuromaani
John Irving: Viimeinen yö Twisted Riverillä
Vuoden sarjakuva
Pertti Jarla: Fingerpori
Vuoden tietokirja
Kaikki Itävaltaa käsittelevät matkakirjat, joita en ole kirjannut tähän blogiin.
Vuoden kirjamaa
Norja
Afrikka (ei ole maa, tiedän!)
Eniten luin
toukokuussa, 13 kirjaa
Paul Austeria, 5 kirjaa
Vähiten luin
kesäkuussa, syyskuussa ja marraskuussa, 6 kirjaa
Vuoden 2010 parhaat lukemani kirjat (ei järjestyksessä)
Chimamanda Ngozi Adichie: Puolikas keltaista aurinkoa
Paul Auster: New York -trilogia
Laura Honkasalo: Eropaperit
Khaled Hosseini: Leijapoika
Khaled Hosseini: Tuhat loistavaa aurinkoa
Kari Hotakainen: Ihmisen osa
Siri Hustvedt: Kaikki mitä rakastin
Ian McEwan: Rannalla
Anne B. Radge: Berliininpoppelit -trilogia
Henning Mankell: Syvyys
Mikko Karppi: Sateen varjo
John Irving: Viimeinen yö Twisted Riverillä
Anja Snellman: Parvekejumalat
Herbjorg Wassmo: Dinan kirja
Kirjat, joista vähiten pidin vuonna 2010 (ei järjestyksessä)
Cecelia Ahern: P.S. Rakastan sinua
Kira Poutanen: Rakkautta au lait
Kari Hotakainen: Klassikko
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti