41. Dubravka Ugresic: Kiputilahallitus
Jugoslavia on hajonnut sodan jälkeen. Joukko nuoria opiskelee (ja yksi opettaa) Amsterdamissa ja he kaikki tuntuvat menettäneen kaiken - kotimaansa, äidinkielensä, historiansa, identiteettinsä. Ajatuksia herättävä kirja, juoneltaan hieman outo ja poukkoileva, mutta piti mielenkiinnon yllä. En ole lukenut tätä muistuttavaa ennen.
Arvio: 3/5
42. Laura Lähteenmäki: Kaaso
Kolmekymppisen naisen ympäriltä kaikki menevät naimisiin ja hän kärsii, riutuu ja uhrautuu sinkkuna ja kaasona. Miksi nämä tällaiset kirjat ovat aina tällaisia? Nyyhkis-bläähkis, ei ole miestä eikä häitä. Voi kyynel.
Arvio: 2/5
43. Stephenie Meyer: Vieras
En ole pahemmin scifiä lukenut eikä tämäkään tyypillisimmästä päästä liene. "Sielut" ovat vallanneet ihmisruumiit omakseen. Vaeltaja-niminen sielu istutetaan Melanie-nimiseen naiseen, joka ei suostu väistymään, vaan pakottaa Vaeltajan etsimään rakastamiaan ihmisiä.
Aika lapsellista hömppää. Viihdyttävää kylläkin. Ei kovin vaikuttava, mutta "ihan kiva" kirja.
Arvio: 3/5
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti